Tisková zpráva Tisková zpráva Tisková zpráva Tisková zpráva Tisková zpráva


Za drakem do Ostravy!!!

Nejen děti, studenti, ale i dospělí se mohou až do konce ledna přijít podívat do ostravského nákupního centra OC Futurum na přehlídku TOP25 uměleckých fotografií zvanou Czech Industry Photo, která zavítala do severomoravského regionu poprvé. Součástí přehlídky je i fotografie gigantického draka, který dokáže měnit barvy jako chameleon a je osázen křišťály od společnosti LASVIT. Snímek nafotil na ostrově Saipan fotograf Lukáš Pelech. Návštěva fotovýstavy je pro veřejnost zdarma.

Fotografie zachycuje jednoho ze dvou draků, které LASVIT na ostrově Saipan nainstaloval. Jedná se vůbec o největší projekt, jaký společnost kdy realizovala. Konstrukce draka měří po rozvinu čtyřicet metrů a váží dvacet tun. Na jeho vývoji se podílely stovky zaměstnanců společnosti. Tělo bylo vyrobeno z 13 000 šupin, které zdobí více než 2,5 milionu krystalů Swarovski. Příznivci umělecké fotografie si mohou v centrálním atriu OC Futurum hned vedle majestátného draka prohlédnout dalších dvacet čtyři nejpůsobivějších snímků roku 2019.

Nekomerční výstava Czech Industry Photo je putovní přehlídkou reálných obrazů z výzkumu, vývoje, výroby, těžby, ICT, kreativních průmyslů a transferu energií. Tento první ročník osvětové fotovýstavy má za cíl odhalit skryté krásy českého průmyslu a umožnit nahlédnout do rozmanitých odvětví především dětem, mládeži i jejich rodičům. Czech Industry Photo výstava  je jedním z výstupů národní iniciativy Czech Industry Challenge, která napomáhá ve spolupráci s proaktivními firmami řešit nedostatek kvalifikované pracovní síly a rostoucí potřebu komunikovat kreativní a vizuální formou.

Obdrželi jsme více než osmdesát fotografií velmi vysoké kvality, kdy na putovní Czech Industry Photo výstavě bude k vidění pouhý zlomek. Porota složená především z výkonných představitelů Asociace profesionálních fotografů /APF ČR/ a šéfredaktkorky Světa průmyslu neměla lehkou volbu.  Při výběru byl kladen důraz na silnou emoci, pozitivní dojem a motivační aspekt. Ve spolupráci se zapojenými partnery chceme rodičům ukázat, že nasměrovat děti k jakékoli odbornosti má smysl i perspektivu,” doplňuje Škopková.

V rámci letošního ročníku Czech Industry Photo byly vedle zmíněného snímku draka od společnosti Lasvit vybrány působivé fotografie i dalších firem, kdy šest obrázků je od firem z Moravskoslezského kraje, kde se výstava po celý zbytek ledna koná:  Preciosa –Lustry, Maxion Wheels Czech, Doosan Škoda Power, Wikov MGI, Unipetrol, RenderWaves, Krystaly Hradec Králové, Pražská Energetika, Gravelli, Celario - vinné sklepy, Moser, Škoda Transportation, Huisman Konstrukce, Denso Manufacturing Czech, E.ON Česká republika, Ferrit, Iveco Czech Republic, Invent Medical Group, DGS Druckguss Systeme, Houdek Group, Batist Medical, Mondi Bupak, Slévárny Třinec, CZ Loko a Lasvit.

Organizátorem Czech Industry Photo je komunikační agentura PROMOLIGA®. Autorem loga výstavy je Petr Švec. Vítězné logo bylo vybráno z více než sto návrhů zpracovaných v designérské soutěži.